DÜŞLEDİĞİNİZ MOBİLYA


               
               "NE GÖSTERDİĞİNİZ, NE SÖYLEDİĞİNİZDEN DAHA ÖNEMLİDİR."
                 
      Reklamcılığın en önemli isimlerinden biri olan David Ogilvy'nin bir sözüyle başlamak istedim.Çünkü; bu reklam çalışmasındaki görselin sözlerden daha etkili olduğu ve görsellerle insanların dikkatini çektiğini görmekteyiz.




       Bienal reklamında denizin ve kıyının ortasında bir koltuk görmekteyiz.Arka kısmında dalgaların denizden karaya doğru ilerlediğini,reklamın üst kısmında reklam sloganı, alt kısmında ise logosu ve iletişim adresinin bulunduğu bir dergi reklamı görmekteyiz.Bu çalışmaya ilk baktığımızda bir mobilya reklamı olduğu anlaşılmaktadır.
        
       Reklamda yeşil renkli bir koltuğun ve denizin ilgimizi çektiğini görmekteyiz. Reklamda deniz,güneş ve doğa göstergeleri ile tüketici zihninde huzurlu bir ev ortamında yaşayacağını çağrıştırmaktadır.Reklamın arka kısmında bulunan dalganın taşa çarptığını görmekteyiz bu da mobilyanın sağlamlığına ve kalitesine vurgu yapılmıştır. 

       Renklerinde insanların fizyolojik, ruhsal ve duygusal yönlerine seslenen bir gösterge olduğu düşünüldüğünde yeşil, mavi ve beyaz tonların ağırlıklı olarak kullanıldığı bir reklam görmekteyiz.Bu renklerin tüketici zihnindeki çağrıştırdığı anlamlara baktığımızda ise,yeşil renk insanlar tarafından en kolay fark edilen bir renktir. Doğayı, ruhsal ve maddi zenginliği çağrıştırır. Mavi renk ferah ve rahat bir ortamı, insanın kendini güvende hissetmesini sağlar.Beyaz renge geldiğimizde ise sakinliği ve saflığa gönderme yapmaktadır.

       Reklam sloganına geldiğimizde ise, renklerin anlamlarıyla uyumlu bir slogan görüyoruz. "Düşlediğiniz her yer bir BIENAL ister." İnsanların hayalindeki rahatlık, huzur ve ferah ortamın Bienal mobilya ile gerçekleştiğini anlatmaktadır.

       Mavi arka fon rengi ile siyah renkli yazının bir bütünlük içinde olduğunu görmekteyiz.Dilsel ileti yalın bir biçimde kullanılmıştır.Bu da tüketici tarafından kolaylıkla algılanmasını sağlamaktadır. Slogandaki geniş zaman kullanımı,tüketici zihnini iletiye çekmekte ve dikkatini burada söz konusu olan mobilyaya yönlendirmektedir. Hedef kitlesi kadın ve erkektir. Orta gelirli herkese sesleniyor.

        Sonuç olarak , baktığımızda insana huzur veren dikkatini çeken bir reklam görmekteyiz.

Yorumlar

  1. Yazını okumaya başlamla bitirmem bir oluyor. Akıcı ve sürükleyici bir anlatımın var. Güzel tespitlerde bulunuyorsun. Yazılarını okumayı sevdim. Devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Böyle düşünmem beni sevindirdi. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MOBİLYA REKLAMI

ARÇELİK'LE HAYATINI KOLAYLAŞTIR