OTOMOBİL'DE YENİLİK VE HEYECAN




     Çözümlemesini yaptığım dergi reklamında ilk bakışta Nissan reklamı olduğu  anlaşılmaktadır. Ele alınan reklam iletisi, görüntü ve metinden oluşmaktadır. Dergi  reklamında göze ilk çarpan yeşil ve kırmızı renkte Nissan otomobili oluyor. Çünkü; sade  bir arka plan önünde dikkat çeken iki renk otomobil bulunmaktadır. Sağ üst köşesinde  sloganı, sol üst köşesinde logosu, orta kısmında açıklayıcı bölümü vardır. Alt kısmına  baktığımızda ise iletişim bilgilerini görmekteyiz.

   "Daha fazlasına sahip olun." ifadesi reklamla uyum içerisindedir. Otomobil ön plana yerleştirildiği için hatları anlaşılır bir şekilde görülmektedir. Hedef kitlede yaratılması arzulanan duyguların ve hislerin oluşmasında önemli bir etkiye sahiptir. Bunun yanı sıra görsel ögelerin görüntüde kullanımında ve sayfa düzenlemesi açısından ekonomik işleve sahiptir.




       Görüntüdeki otomobillerin renkli olmasına karşın reklamın arka kısmında grinin   ağırlıklı olduğu görmekteyiz. Arka fon rengi gri, dilsel ileti beyaz renkte verilmekte ve  böylece daha okunaklı olmasını, bir denge ve bütünlük sağlanmaya çalışmaktadır. Bunun  yanında Nissan logosunun kırmızı olduğunu görmekteyiz. Kırmızı renk; tutkuyu, gücü,  mutluluğu ve coşkuyu temsil eder. Nissan yazısı ise gridir. Gri renk ise teknolojiyi  çağrıştırmaktadır. Yeşil renge baktığımızda ise,  huzurun, güvenin ve rahatlığın rengidir.  Tüketici zihninde bu anlamlar çağrıştırılmaya çalışılmaktadır.

        Reklamın dilsel iletisine baktığımızda ise "Daha fazlasına sahip olun." ifadesinin sade ve anlaşılır olması, tüketicinin anlamasını kolaylaştırmıştır. Bu otomobilin diğer otomobillerden daha fazla özelliği olduğunu, beklentinizin daha üstünde olduğunu vurgulamaya çalışmıştır.

        Ürün odaklı reklam iletisi hakimdir. Tüketicinin ürünü yakından tanıyabilmesi gerekliliğinden dolayı bu iletiyi kullanmıştır. Aile rahatlığı yaşayabilmesi doğrultusunda aktarılan görsel ve dilsel ileti son derece güdüleyici bir özellik taşımaktadır. Reklamın hedef kitlesine baktığımızda ise genel itibariyle erkek hedef kitlesine seslenmektedir. Ekonomik açıdan yüksek gelirli kesime hitap etmektedir.

       Genel anlamda reklamda hedef kitlenin maddi çıkarlarına hitap eden bir unsur görülmemektedir. Dayanıklılık , aile rahatlığı gibi manevi duygulara hitap etmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MOBİLYA REKLAMI

DÜŞLEDİĞİNİZ MOBİLYA

ARÇELİK'LE HAYATINI KOLAYLAŞTIR