RENKLER NE ANLATIYOR ?
KIRMIZI ; tutkuyu,gücü ve coşkuyu temsil eder. Canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir.Fiziksel olarak ataklığı, canlılığı ve duygusal
bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. Uyarıcı
olması sebebiyle trafik işaretlerinde ve acil durum araçlarında kullanılır.İştah arttırdığı için gıda sektöründe kullanılır.Örneğin; Coco cola,
eti, ülker vb markaları söyleyebiliriz.
TURUNCU; dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renktir. Kırmızıdan sonraki en sıcak renk olan turuncu gösterişin ve şatafatın rengidir, fakat kırmızı kadar rahatsız edici değildir. Turuncu renk metabolizmayı hızlandırır.
SARI ; zeka, incelik ve pratiklikle ilgilidir.Toplumsal yaşamı ve birlikte
çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Dikkat çekici ve enerjiktir. Yiyecek,
eğlence ve oyuncak sektöründe kullanılır.Ancak tek başına kullanıldığında okunaklı olmadığı için diğer renklerle birlikte kullanılır.
KAHVERENGİ ; toprağı çağrıştırdığı için zenginlik ve tutarlılık simgesidir. Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Moda sektöründe sıkça kullanılır.
İnsan hareketlerini hızlandırır. Bu yüzden fast food mekanlarının içi
kahverengidir. Çikolata, bal, ekmek, tahıl gibi ürünlerin ambalajlarında da
kullanılır.Sağlığı ve doğallığı temsil eder.
MAVİ ; güvenilirlik ve sağlamlık mesajı verir. Yaratıcılık ve ciddiyeti çağrıştırır. Temizlik ve
saflık anlamını taşıdığı için genellikle su ambalajlarında kullanılır. Huzuru
temsil eder ve sakinleştirir. Bankalar mavi renk kullanarak güven vermeyi
amaçlar. Ayrıca uzak cisimleri yakın gösterme özelliği nedeniyle trafik
tabelalarında mavi renk tercih edilir.
YEŞİL; Doğayı, huzuru, sağlığı çağrıştırdığı için gıda, sağlık ve hijyen sektöründe kullanılır. Yaşamı ve doğal hayatı simgelemesinin yanı sıra parayı simgeler.
Güven ve rahatlığın rengidir. Light ürünlerin ambalajlarında sıklıkla kullanılır. Doğanın rengidir.
MOR ; zenginliğin tanımı olan mor, kurumsal markalar tarafından sıkça tercih
edilir. Mavinin huzuru ve kırmızının heyecanının karışımı olan bir renktir.
Kadınlara hitap eder. Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Örnek olarak Yahoo
BEYAZ ve SİYAH ; siyah asaleti, gücü prestiji simgeler. Genellikle makam araçlarında tercih edilir. Duygusallığı ve hüznü simgeler. Beyaz ise saflığın, temizliğin, barışın ve merhametin rengidir. Genellikle temizlik reklamlarında kullanılır.
Diğer yazılarında renklerden bahsetmiştin. Bu yazında açıklaman daha kapsamlı olmuş. Renklerin üzerimizdeki etkisi hakkında daha çok bilgi sahibi oldum. Teşekkürler.
YanıtlaSil