RENKLER NE ANLATIYOR ?





    KIRMIZI  ; tutkuyu,gücü ve coşkuyu temsil eder. Canlılık ve dinamizmle ilgili bir    renktir.Fiziksel olarak ataklığı,  canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar  götüren azmi ve kararlılığı gösterir. Uyarıcı olması  sebebiyle trafik işaretlerinde ve acil  durum araçlarında  kullanılır.İştah arttırdığı için gıda sektöründe kullanılır.Örneğin; Coco  cola, eti, ülker vb markaları söyleyebiliriz.


    TURUNCU; dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik,  dikkat çekici, çarpıcı ve  iç açıcı bir renktir. Kırmızıdan  sonraki en sıcak renk olan turuncu gösterişin ve şatafatın  rengidir, fakat kırmızı kadar rahatsız edici değildir. Turuncu  renk metabolizmayı  hızlandırır.
    

    SARI ; zeka, incelik ve pratiklikle ilgilidir.Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı      yansıtan bir anlamı vardır. Dikkat  çekici ve enerjiktir. Yiyecek, eğlence ve oyuncak  sektöründe kullanılır.Ancak tek başına kullanıldığında  okunaklı olmadığı için diğer    renklerle birlikte kullanılır.


   KAHVERENGİ ; toprağı çağrıştırdığı için zenginlik ve  tutarlılık simgesidir.  Gerçekçiliğin, plan ve sistemin  rengidir. Moda sektöründe sıkça kullanılır. İnsan  hareketlerini hızlandırır. Bu yüzden fast food mekanlarının  içi kahverengidir. Çikolata,  bal, ekmek, tahıl gibi ürünlerin  ambalajlarında da kullanılır.Sağlığı ve doğallığı temsil  eder.


    MAVİ ; güvenilirlik ve sağlamlık mesajı verir. Yaratıcılık ve  ciddiyeti  çağrıştırır. Temizlik ve saflık anlamını taşıdığı  için  genellikle su ambalajlarında kullanılır. Huzuru temsil  eder  ve sakinleştirir. Bankalar mavi renk kullanarak güven  vermeyi amaçlar. Ayrıca uzak cisimleri yakın gösterme özelliği nedeniyle trafik tabelalarında mavi renk tercih  edilir.


    YEŞİL;  Doğayı, huzuru, sağlığı çağrıştırdığı için gıda, sağlık ve  hijyen sektöründe  kullanılır. Yaşamı ve doğal hayatı  simgelemesinin yanı sıra parayı simgeler. Güven ve  rahatlığın rengidir. Light ürünlerin ambalajlarında sıklıkla  kullanılır. Doğanın rengidir.


    MOR ; zenginliğin tanımı olan mor, kurumsal markalar  tarafından sıkça tercih edilir.  Mavinin huzuru ve kırmızının  heyecanının karışımı olan bir renktir. Kadınlara hitap eder.  Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Örnek olarak Yahoo 


 BEYAZ ve SİYAH ; siyah asaleti, gücü prestiji simgeler. Genellikle makam araçlarında tercih edilir. Duygusallığı ve hüznü simgeler. Beyaz ise saflığın, temizliğin, barışın ve merhametin rengidir. Genellikle temizlik reklamlarında kullanılır.



Yorumlar

  1. Diğer yazılarında renklerden bahsetmiştin. Bu yazında açıklaman daha kapsamlı olmuş. Renklerin üzerimizdeki etkisi hakkında daha çok bilgi sahibi oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MOBİLYA REKLAMI

DÜŞLEDİĞİNİZ MOBİLYA

ARÇELİK'LE HAYATINI KOLAYLAŞTIR