TURKISH AIRLINES'LE DÜNYAYI KEŞFET
Çözümlemesini yapmak istediğim dergi reklamında gördüğünüz gibi her şey çok açık bir şekilde bizlere verilmiştir. Reklamın orta kısmında reklamın amacını anlatan açıklayıcı bir yazı görülmektedir. Aynı zamanda yazının etrafında uçan kuşları görmekteyiz. Denizin kıyısında duran yalnız bir kadın, kollarını açmış ve gökyüzüne bakmakta olduğunu görüyoruz. Bulunduğu yerin ona yetmediği ve başka yerleri keşfetmek istediğini bizlere göstermektedir. Denizin verdiği uçsuz bucaksız etkisi insanlara gezmeyi başka yerleri görmeyi teşvik etmektedir ve böylece reklamın amacına uygun bir görsellik katılmıştır. Reklamda karşıdan gelen güneş ışığıyla tüketicinin ilgisini çekmek, belli bir duygu yoğunluğu yaşatmak, görsel ve dilsel açıdan bir süreklilik yaratmak açısından önemli bir işleve sahip olduğunu söyleyebilirim.Böylece tüketici zihninde en iyi hava yolu olduğunu çağrıştırmaktadır.
"Dünya daha büyük. Keşfet." sloganıyla insanları belirli bir eyleme çekmeye çalışmaktadır. "Dünya daha büyük." eksiltili anlatımla anlamayı kolaylaştırmıştır. "Keşfet." emir kipiyle,iletişimle doğrudan kişiyi hedef almak yani iletişimi kişileştirme amacı doğrultusunda etkili sonuçlar yaratmaya çalışılmıştır.
Reklamın sağ üst kısmında Turkish Airlines logosunu görmekteyiz. Sol alt köşesinde ise, internet adresi bulunmaktadır. Hem görsel hemde yazınsal olarak amacını iyi bir şekilde anlattığı düşünüyorum. Renklerin uyum içerisin olduğu bu reklamda insanları en iyi şekilde etkilemektedir. Orta gelirli, kadın ve erkek herkese hitap eden bir reklam görmekteyiz.
Yorumlar
Yorum Gönder