GARANTİLİ REKLAM






       Reklam, tüketicilerin zihnini belli bir ürün veya hizmete çekmek için yapılmaktadır. Burada görmüş olduğunuz Garanti reklamında da temel amaç budur. İnsanlara belli bir duygu yoğunluğu yaşatarak ürün ya da hizmete dikkatlerini çekmeye çalışmak. Reklamda gördüğünüz gibi temsili karakterler yer almaktadır. Temsili karakterlerin kullanılmasındaki amaç; tüketicilerin reklamı unutmaması, çağrışım yaratılarak hatırlanması, çocuk, genç, yaşlı, herkese hitap ettiği için dikkat çekici olmasıdır. Bu nedenlerden dolayı temsili karakterleri reklamlarda sıklıkla görmekteyiz.
     
     Reklama genel baktığımızda tavuk, eşek, köpek ve kuş görmekteyiz. Reklam sadece yeşil renkten oluşmaktadır. Dilsel iletisi ise, beyaz renktedir. Yeşil renk; insana yaşamı ve doğal hayatı simgelemesinin yanı sıra parayı simgeler. Güvenin ve rahatlığın rengidir.Bu yüzden Garanti reklamının yeşil renkte olduğunu görmekteyiz. İnsana güven duygusu yarattığı için. Dilsel ileti renginin beyaz oluşu arka plandaki renkle uygun olduğunu söyleyebilirim.Reklama ilk baktığımızda banka reklamı olduğu anlaşılmamaktadır.Reklam hem görsel hemde yazınsal bir iletiye sahiptir. Görsellerle yazıların uyum içerisinde olduğu bir reklamdır.

     

         
        Reklamın orta kısmında "Garantisiz kimse kalmasın bence! " sloganını görüyoruz. Buradaki ünlem cümlesiyle sevinç, coşku, şaşkınlık, heyecan, hayranlık, korku gibi pek çok duyguyu aktarır. Reklamın ikna edici olabilme sürecinde birincil hedefi de, metni, anlatıyı canlandırmak, duyguları doğrudan aktarmak ve metnin dikkat çekiciliğini arttırabilmektir. Garanti logosunun alt kısmında ise, " Başka bir arzunuz ?" sloganını görüyoruz. Burada anlatılmaya çalışılan biz sizin isteklerinize kulak verdik ve bunu gerçekleştirdik eğer başka bir arzunuz varsa yerine getirelim demek istemektedir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MOBİLYA REKLAMI

DÜŞLEDİĞİNİZ MOBİLYA

ARÇELİK'LE HAYATINI KOLAYLAŞTIR