COLIN’S: DEĞİŞ. GERİDE KALMA.




        Bizleri sürekli çevreleyen ,istemeden de olsa gün içerisinde defalarca karşılaşmak zorunda kaldığımız reklamların neler içerdiklerini ,neler anlatmak istediklerini sizlerle paylaşmak istiyorum.




       


         Bu çalışmada,reklam iletisinin göze yönelik ,görsel nitelikli göstergeleri daha da dikkat çekmektedir.Gazete reklamının ilk bakışta colin's reklamı olduğu anlaşılmamaktadır. Reklama baktığımızda dağınık bir mutfak ve ağlayan çocuklar dikkat çekmektedir. Bunun yanında reklamın soluk renklerden oluştuğunu görmekteyiz.Mutfakta görmeye alıştığımız dağınıklığın üstünden yeni değişmiş bir kadın çıkmıştır. Reklamın sol üst köşesinde sloganı ve colin's yazısı bulunmaktadır.

         Değiş. Geride kalma. sloganıyla reklam afişinin yırtılıp yenilenmiş bir kadının çıkması reklamla uyum içinde olduğunu göstermektedir.Tüketicinin ilgisini çekmek , belli bir duygu yoğunluğu yaşatmak için  cansız renklerin yanı sıra daha renkli giyen bir kadın görülmektedir.Görüntünün renksiz olmasına rağmen reklam iletisinde beyaz,siyah ve mavi renklerin olduğunu görmekteyiz.Kahverenginin diğer renklere göre biraz daha cansız olmasına karşın reklamda görülmektedir.Reklamın arka fon renginin kahverengi olması dilsel iletinin siyah ve beyaz olması reklamda bir bütünlük ve denge sağlanmaya çalışılmıştır.Kadının kıyafetinde ise beyaz ve mavi renkler mevcuttur.Mavi renk güven duygusu yaratır,bireyin kendini iyi hissetmesini sağlar.Beyaz renk
sakinliğe ve saflığa gönderme yapmaktadır.Kahverengi ise çabuk karar alma ve acil davranışı tetikler.
                 
    



        Reklamın sloganına baktığımızda ise siyah rengin içine beyaz renkle yazı yazılmış ve büyük yazı kullanılmıştır. Siyah renk gücü temsil ederken beyaz renk saflığı temsil etmektedir.Yazının büyük olarak yazılması ürünün kalitesine,ayrıcalıklarına gönderme yapmaktadır.

        Değiş. Geride kalma. Tüketicinin zihnine yeniliklere açık olmasını ,bu sürekli yenilenen ortamda geride kalmamasını çağrıştırmaktadır.Tüketicinin hızlı bir şekilde reklam metnini algılaması açısından kullanılan dil düzeyi önemli bir etkiye sahiptir.Dilsel ileti yalın biçimde kullanılarak mesajı tüketicinin daha kolay anlamasını yorumlamasını sağlamıştır.Değiş. Geride kalma. sloganında emir kipinin kullanılması ,iletişimde doğrudan kişiyi hedef almak ,yani iletişimi kişileştirmek amacı doğrultusunda kullanılmıştır. Reklamın hedef kitlesine baktığımızda ise genel itibariyle kadın ve erkek kitlesine seslenilmiştir.Özellikle dağınık mutfak görüntüsüyle ev hanımlarının kendine bakmasına, yenilenmesine vurgu yapılmaktadır. Orta gelirli her insana hitap eden bir reklamdır.


Yorumlar

  1. Giriş paragrafınla dikkatimi çektin ve yazının devamını okuduğumda bilgi verici ve faydalı bir yazıyla karşılaştım. Güzel bir blog olmuş yazılarının devamını okumayı da isterim. Başarılar 😊

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Yorumun beni mutlu etti.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MOBİLYA REKLAMI

DÜŞLEDİĞİNİZ MOBİLYA

ARÇELİK'LE HAYATINI KOLAYLAŞTIR