ARÇELİK'LE HAYATINI KOLAYLAŞTIR





                               "BÜYÜK FİKİRLER GENELLİKLE BASİT FİKİRLERDİR."

        Yine bir David Ogilvy'nin ünlü bir sözüyle başlamak istedim. Bunun sebebi ise, çözümlemesini yapmak istediğim Arçelik reklamında gördüğünüz gibi çok basit bir fikirle yaratıcı bir dergi reklamı yapmış olmalarıdır.




         Dergi reklamına baktığımızda sade bir görüntü ve bir metinden oluşmaktadır. Reklamda göze ilk çarpan şeyin çiçeğin uç kısımlarında çamaşırların oluşudur. Normalde görmeye alışık olmadığımız bu durum bizlerin dikkatini çok iyi bir şekilde çekmektedir. Çiçekleri, gülleri nasıl özenle kuruttuğumuzu, zarar gelmemesi için elimizden geldiğince gayret gösterdiğimizi hepimiz biliriz. Bu reklamdaki mantıkta aynı gülleri, çiçekleri kuruttuğumuz gibi çamaşırlarında aynı özenle, yıpranmadan kurutulduğunu hedef kitlede çağrıştırmaya çalışılmıştır. Reklamın sade bir görüntüsü olduğunu söylemiştim ama reklamın tam ortasında bulunan bu görselin reklam üzerindeki ilgiyi arttırdığını söyleyebilirim.

        Reklamın sağ alt köşesinde "Özenle kurutulur" sloganı, Arçelik yazısı ile açıklayıcı bir kısmı bulunurken sol alt köşesinde Koç yazısını görmekteyiz.

         Reklamın ilk bakışta dikkat çekmesine rağmen kısa bir süre sonra insanı sıkmaya başladığını söyleyebilirim. Reklamın rengine baktığımızda ise kahverengiyi yoğun bir şekilde görmekteyiz. Kahverengi zihin üzerinde etkilidir. Çok dikkat çekmeyen bir renktir. İnsan hareketlerini hızlandırır. Bu reklama baktığımızda ise rengin sonbaharı çağrıştırdığını görmekteyiz. Sonbahardaki kurumuş yapraklarla kurumuş çamaşırları anlatmaya çalışmaktadır.

        Dil iletisine baktığımızda ise, siyah olduğunu görmekteyiz. Arka plandaki kahverenginin üzerine siyah renkli yazı uyum içerisindedir. "Özenle kurutulur" sloganıyla Arçelik reklamında hedef kitlenin zihninde çamaşırların zarar görmeden rahatlıkla kurutabileceklerini anlatmaya çalışmaktadır. Sloganın kısa ve anlaşılır olması hedef kitlenin hızlı bir şekilde algılamasını sağlamıştır. Hedefinde kadınların olduğu dergi reklamında, orta gelirli herkese hitap eder.

       Genel anlamda reklamın yaratıcı olduğunu ve kurutma makinesini tek bir görselle çok iyi bir şekilde özetlediğini söyleyebilirim. İlk bakışta saçma gibi görünen bu reklamda, kurumuş yaprakların yerine kurumuş çamaşırların yer alması reklama olan dikkatin yeterince çekildiğini düşünüyorum.  

Yorumlar

  1. Karşıyaka Arçelik Servisi olarak bloğunuzu beğenerek takip ediyoruz başarılarınızın devamını diliyoruz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MOBİLYA REKLAMI

DÜŞLEDİĞİNİZ MOBİLYA